English site

Povečaj črkePomanjšaj črke

Predavanje PPP za 3: Predstavitev projekta Medgeneracijsko družabništvo ob učenju računalnika

Objavljeno v oddelku gerontologija, datum dogodka: 19.5.2009 17:00:00
predavala je Maja Rant, univ. dipl. soc. del. na Inštitutu Antona Trstenjaka

Maja Rant, koordinatorka projekta Medgeneracijsko družabništvo ob učenju računalnika, je v mesecu maju pripravila predavanje o omenjenem projektu. Zbrala je nekaj glavnih poudarkov iz predavanja, ki jih na tem mestu predstavljamo.

Oktobra 2007 smo na Inštitutu Antona Trstenjaka za gerontologijo in medgeneracijsko sožitje začeli z izvajanjem programa Medgeneracijskega družabništva ob učenju računalnika.

Program ponuja starejšim ljudem možnost, da se ob prijetnem druženju z mladim človekom brezplačno naučijo osnov računalništva oziroma nadgradijo svoje računalniško znanje. Ta oblika družabništva je priljubljena med dijaki in študenti, ki želijo del prostega časa nameniti starim ljudem in z njimi podeliti svoje računalniško znanje.

Program temelji na medgeneracijskim sodelovanju, spoznavanju generacij in izmenjavanju izkušenj. Tako se mladi preizkusijo v vlogi učitelja, ko starejšim podajajo računalniško znanje;  mladi pa od starejših dobijo veliko življenjskih izkušenj in se tako preko tega marsikaj novega naučijo.

Tako dijaki oz. študentje kot starejši se pred začetkom skupnega družabništva, ki traja eno šolsko leto, udeležijo brezplačnega izobraževanja. Mladi se na kratkem tečaju učijo tehnik dobrega pogovora s starim človekom, spoznajo značilnosti tretjega življenjskega obdobja in se naučili tehnik posredovanja računalniškega znanja starejšim. Starejši  se pa učijo dobrega osebnega pogovora in vživljanja v današnje mladostnike.

V dveh šolskih letih se je na ta način družilo in izobraževalo že več kot 30 družabniških parov.

Ob koncu šolskega leta smo pripravili zaključno srečanje, kjer so tako mladi kot starejši podelili svoje izkušnje in občutke. Nekaj izkušenj, ki so jih mladi imeli na medgeneracijsko družabništvo ob učenju računalništva s svojim starejšim družabnikom:

  • “S celotnim druženjem sem zelo zadovoljna, z gospo sva se razumeli in mi je bilo celotno druženje v veselje. Škoda je samo, ker je gospa zbolela in se nisva naučili vseh stvari.”
  • “Za družabništvo sem se odločila, ker mi je ideja všeč in se mi zdi super, da imajo starejši voljo do učenja nečesa novega.”
  • Za družabništvo sem se odločila, ker se mi je stvar zdela zanimiva, ker se mi zdi, da se lahko preko druženja s starejšim, ki ga prej nisi poznal precej naučiš in ker mi je učenje samo predstavljalo izziv. Medgeneracijsko druženje samo me je obogatilo in ga štejem med eno izmed izkušenj, ki bi jo z veseljem ponovila.”
  • “Najbolj mi je bilo všeč, da sem spoznal tako zanimivo osebo in se veliko naučil od nje. Vesel sem, da nama je uspelo rešiti vsak računalniški problem, čeprav niso bilo vsi tako lahki.”
  • “Najbolj koristno se mi je zdelo, da sem namesto zapravljanja časa, vsaj 1 uro na teden počela nekaj, kar je koristilo nekomu drugemu in meni. Všeč mi je, da sem izkusila, kako je biti učiteljica.”
  • “Všeč mi je bilo druženje z gospo, s katero sva navezali prav poseben stik. S tem, da sem nekomu pomagala, sem se notranje obogatila.”
  • “Želim si biti taka kot ona-prav tako aktivna v starejših letih.”
  • “Všeč mi je bilo druženje z gospo, spoznanje starejše osebe in skupno učenje. Na samih srečanjih sem se zelo zabavala.”

Prav tako so tudi starejši imeli precej pozitivnih izkušenj na medgeneracijsko družabništvo ob učenju računalništva s svojim mlajšim družabnikom:

  • “Iz želje po znanju. Priprava je bila zanimiva. Bila sem navdušena. “
  • “Dobila sem informacije od osebe, ki je že obiskovala tečaj. Vsi stiki so bili zelo prijetni in moram reči, da sem zadovoljna in prijetno mi je bilo.”
  • “Proti pričakovanju odlično. Zasluga gre predvsem velikemu znanju mentorice.”
  • “Všeč  mi je bilo, da sem izvedela tisto kar me je zanimalo.”
  • “Všeč mi je bil individualnem pristop. Učitelj mi je izpolnjeval želje in mi širil obzorje. V meni mi je prebudil sposobnosti za katere še sama nisem vedela, da jih imam.”
  • “Veliko sem se naučila, ker je imel moj učitelj izredno sposobnost podajanja in dela s človekom.”

 

© 2010 - Inštitut Antona Trstenjaka za gerontologijo in medgeneracijsko sožitje